TASMANŮV LEDOVEC A CLAY CLIFFS

21. ledna 2012 v 5:00 | Cuba
Středa, 28. 12.

V jedné malé místnosti na Muller Hutt spalo asi dvacet lidí. Už nevím komu, ale někomu zazvonil v pět ráno budík. Bylo pod mrakem, foukalo, ale stejně skoro všichni nocležníci ospale vylezli ze spacáku, oblékli bundy a vyrazili vyhlížet východ slunce.

Moc jsme z toho pověstného východu slunce neviděli, slunce občas vysvitlo zpoza hustých mraků, ale žádná nádhera to nebyla. O to lepší bylo zalézt pěkně zpátky do spacáku.

O pár hodin později mraky rozfoukal vítr a my tak měli na cestu dolů zase krásně jasno. Sestupovali jsme pomalu po příkrém kamenitém svahu. "Aspoň že už mě nebolí to koleno," chválil svoji uzdravenou nohu Štambík. Chvilku na to zlomil jednu z hůlek na chození, které mu pučila Verca. Když hůlka praskla, noha v koleni se mu nepřirozeně vytočila. Zbytek cesty kulhal a na koleno nadával.

Dole ve vesnici Mount Cook holky jako obvykle prošmejdily všechny suvenýry. Vendul po sestupu vyhladověla a dostala chuť na klobásku s hořčicí, Klimkovickým chlebem a pivem. Celý zbytek dne se ji pak hlasitě dožadovala.

Ujeli jsme dalších dvacet kilometrů po prašné cestě. Kdesi v dálce před námi se nacházel Tasmanův ledovec. K samotnému ledovci nevedla žádná schůdná stezka, navíc celý ledovcový splaz obklopovalo šedé jezero a tak jsme se museli spokojit jen s vyhlídkou z dálky. Že se ledovcový splaz rozprostírá za jezerem jsme se dočetli z informačního panelu, poznat kde se nachází bylo obtížné. Docela dost v posledních letech roztál a celý konec ledovcového splazu byl zasypán padajícím kamením a štěrkem.

Pokračovali jsme dál na jih na prohlídku Clay Cliffs. Nevím jestli tyto řádky budete moct přečíst, ještě musí projít cenzurou, ale musím se o tom zmínit. Holky mají rády jogurt. Všechny tři. Ten zélandský jogurt na ně má ale zvláštní účinky, daleko jiné než poctivý jogurt český. Zkrátka po něm strašně prdí. Ale to je neskutečný smrad. Máte chuť se namístě zabít. Podobný puch jsme zažili snad jen na Severním ostrově v oblastech kde ze země uniká síra, ale to bych trochu předbíhal.

Clay Cliffs jsou bizardní hliněné útesy ošlehané silným větrem a vytvarované prudkými lijáky. Nacházejí se uprostřed pouštní krajiny a mezi nimi vede krátká procházka. Pečlivě jsme útesy prozkoumali a na jeden z nich vylezli.

Utábořili jsme se v jednom z kempů, které se nacházely okolo silnice vedoucí skrz centrální část Jižního ostrova. Za kempem tekla řeka, která byla po horkém dni tak teplá, že jsme se v ní nejen umyli ale i parádně zaplavali.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.