WEKA ANEB CESTA TAM A ZASE ZPÁTKY

4. října 2011 v 10:54 | štambik
Došly mi knížky. Prý je to moje minus, nemám tolik číst. Ležím ve stanu a lapám po dechu. Fazolová dieta se nevyplácí, když sdílíte stan s Wendul. Už je to pár dní, co jsme se vrátili z Queen Charlotte's Track a pořád ještě trochu zaháníme hlad. Inu jak říká Wenca: "Tak to dopadá, když jídlo chystají chlapi."

Lidi, co mají peníze a/nebo rozum, se nechají na konec 70 km dlouhého treku dovézt lodičkou. Paní na I-site nás ujišťuje, že voda je klidná jako v jezeře a že 60ti dolarová plavba malebnými zálivy stojí zato. Možná by nás i přesvědčila, kdybychom za sebou neměli velryby za 140$ a Monča neměla v žívé paměti napůl strávený obsah svého žaludku (v paměti to má určitě i zbytek posádky).

Po krátké debatě jsme se rozhodli dojet do půlky treku naší plně naloženou Estimou; vzhledem ke zřejmému nedostatku dvou aut musíme jít polovinu QCT tam a zase zpátky. Klikaticí se cesta kopíruje zálivy národního parku Marlborough a když vystřídám Monču za volantem, někteří z nás očividně začínají litovat, že nejeli lodí.

Na parkoviště dorážíme v podvečer. Po obligátních fazolích zjišťujeme, že rychle se sbalit a odejít na 30 min vzdálené tábořiště nebude jen tak. Zatímco já s Wendul a Cubou za svitu baterek odcházíme do hluboké noci, Honza stále bojuje se ztracenou baterkou.

Ráno, za pěkného počasí, vyrážíme směr Ship Cove, cíl naší cesty. Nezvyklí na 20kg batohy se šouřáme po upravené cestičce exotickým lesem. Někteří obdivují místní faunu: hnědé slepice (Weka), které svou podobnostní legendárnímu Kiwi vzbuzují neoprávněnou (a krátkodobou) vlnu nadšení, divoké holuby velké jako krocan, kachny a já nevím co. Jiní (a nejenom já) se zas jako blbci věší na liány a hrají si na Tarzana. Velká část cesty vede lesem a nedostatek rozhledů pro mě představuje mírné zklamání. To se vytratí, když dorazíme do krásné zátoky Schoolhouse Bay, kde postavíme stany. Vyhladovělí po 20km tůře, začínáme chystat jídlo. Rozhodujeme se však využít posledních slunečních paprsků a jdeme spláchnout pot do průzračné vody nedaleké zátoky.

Po návratu z koupání na nás čeká rozhořčená Wendul: "Vy jste nesbalili chleby a Dobré hostince!" (Ano, Dobré hostince máme stále z ČR - nikdo to nechce jezt). Zdá se mi poněkud zvláštní, že bychom nesbalili chleby nachystané na hromádce s ostatním jídlem, ale nemůžu se nijak hájit. Zkouším zachránit situaci krizovým plánem: "Máme před sebou 5 jídel a zbylo nám přece ještě 5 sušenek.". Přes mou usilovnou snahu neprojevuje Wendul k novému jídelníčku patřičný entusiasmus.

Částečného zadostiučinění se nám, mužům, dostává až při konání potřeby v nedalekém lesíku. Poměrně komický obraz Weky, která v zobáku táhne toustový chleba (ten ji převyšuje snad všemi svými rozměry) mi vrací trochu důvěry ve vlastní schopnosti. Po zevrubné prohlídce okolních lesů nacházíme ještě jeden ukradený chleba a vyhlídky na další den jsou zas o něco radostnější.

Další den se Wendul probouzí s bolavým kolenem a s Cubou si to zamíří přímo zpátky k autu. Protože Wendul to bolí hlavně když stojí, nedovolí Cubovi zastavit, 22 km zdolávají rekordním tempem a nakonec jsou ještě rádi, že na ně v autě čekají zapomenuté Dobré hostince.

Zbývající tým ve složení: Já, Obr, Monča vyráží nalehko do Ship Cove, kde si prohlížíme zajímavý maorský totem, zajímavý památník Jamese Cooka a vcelku nezajímavý vodopád. Zpátky v kempu se snažíme kameny ztrestat Weku, která Honzovi ze stanu ukradla jeho oblíbené bonbony, pak odcházíme směr auto. Cesta se nám vleče, obcházíme hluboko zařezané zálivy. Žádný z místních farmářů nejeví ochotu svézt nás na lodi a Monča odmítá k přesvědčování použít svých ženských zbraní.

Nakonec po 30km a mnoha puchýřích za svitu baterek a celí rozbolavělí dorážíme do kempu, kde nakonec stihnu ještě naštvat Monču a to tím, že rychle usnu.

Co jsem se na výletě naučil/rozhodnul/zjistil:
1/Příště si zaplatím loď
2/Vyhodím svoje pohorky
3/Nedokážu zabít vačici, když má na zádech mládě
4/Dokážu zabít Weku za každých okolností
5/Nechám Wendul zkontrolovat sbalené jídlo

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.